Damar Sağlığınız İçin Tüketmeniz Gereken Besinler

Damar sağlığınızı arttırmak için neler tüketmeli, neler tüketmemeliyiz?

Damar Sağlığınız İçin Tüketmeniz Gereken Besinler
Yayın Tarihi: 16.08.2019 14:52:00


Diyet, sağlığınızdaki en önemli rollerden birini oynar. Bildiğiniz gibi, doğru yiyecekleri yemek ve yanlış yiyeceklerden kaçınmak, damarınızı ve dolaşım sağlığınızı iyileştirmenin en kolay yollarından ikisidir. Damarlar dolaşım sisteminin hayati bir parçasıdır ve oksijene edilmiş kanın kalbe geri taşınmasından sorumludur. Sağlıksız damarlar varis, kronik venöz yetmezliği, derin ven trombozu ve pulmoner emboli gibi çeşitli rahatsızlıklara yol açabilir . Doğru beslenme ve diyet bunların oluşmasını önlemeye yardımcı olabilir. 

Damar sağlığınızı korumak veya iyileştirmek için anti-enflamatuar özellikleri ile bilinen, güçlü bir fitokimyasal sınıfı olan bioflavonoidleri içeren çeşitli renkli meyve ve sebzeleri hedeflemelisiniz. Bioflavonoids, renkli meyvelerde ve sebzelerde doğal olarak oluşur, özellikle de:
  • Brokoli, lahana ve su teresi
  • Şalgam
  • Acı biber
  • Ispanak
  • Kırmızı soğan
  • Turunçgiller
Bioflavonoidleri tüketmek, vücudunuzun sağlığını, özellikle damar sağlığı alanında birçok yönden etkiler. Biyoflavonoitlerin varislerin önlenmesinde ve damarların düzgün çalışmasını sağlamasına yardımcı olmak için damar duvarlarını güçlendirdiğine ve desteklediğine inanılmaktadır. Ayrıca, varisli damarların neden olduğu şişme ve ağrıyı hafifletmeye yardımcı olabilirler. Neredeyse tüm meyve ve sebzeler biyoflavonoidlerin yanı sıra çikolata, çay ve bazı kuru fasulye ve tohumlar içerir.


Diyetinize doğru yiyecekleri eklemek damar sağlığı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu gibi, yanlış yiyecekleri almanın da olumsuz bir etkisi vardır. Aşırı sodyumun vücut üzerindeki olumsuz etkilerinden kaçınmak için yüksek miktarda tuz içeren yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Sodyum vücudun daha fazla su tutmasına neden olur ve bu da damarlarda basınç artışı ile sonuçlanır. Aşağıdakilerde yüksek miktarlarda sodyum bulunabilir:
  • Fast food ve pizza
  • Konserve
  • Donmuş gıdalar
  • İşlenmiş et ve diğer işlenmiş gıdalar
  • Restoran yemeği
Aşırı miktarda sodyumun birçok farklı gıdada saklandığı görülebilir ve bu yüzden etiketleri kontrol etmek ve yemek yerken beslenme bilgilerine bakmak önemlidir. Daha fazla su içmek ayrıca vücudunuzdan ödem atılmasına yardımcı olur ve dehidrasyonu önler.;



HABERİ PAYLAŞ





EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ