Ford Otosan'dan Türkiye'ye Yatırım! Batarya Montaj Fabrikası Geliyor

Ford Otosan, Türkiye’de üretilecek tam elektrikli Ford E-Transit’in üretim sorumluluğunu almasının ardından yeni bir yatırım yapıldığını açıkladı. "Kocaeli fabrikalarında 'Batarya Montaj Fabrikası' kurulacak...

Ford Otosan'dan Türkiye'ye Yatırım! Batarya Montaj Fabrikası Geliyor
Yayın Tarihi: 4.12.2020 13:43:00

Ford Otosan, Türkiye’de üretilecek tam elektrikli Ford E-Transit’in üretim sorumluluğunu almasının ardından yeni bir yatırım yapıldığını açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, şirket Kocaeli Fabrikalarında 'Batarya Montaj Fabrikası' yatırımını hayata geçirmek için çalışmalara başladı. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Tamamı Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanan batarya montaj fabrikamızı kurmak için çalışmalara başladık. Bu yatırımla batarya montajının ötesinde donanım ve yazılımsal testleri de kendi mühendisliğimiz ile yerli olarak geliştiriyoruz" dedi.


SANAYİMİZ REKABETE ÖNEMLİ KATKILAR SAĞLAYACAK


Ford’un elektriklenme stratejisi kapsamında yeni bir aşamaya geçtiklerini vurgulayan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, "Ford Otosan olarak, bugüne kadar ülkemiz adına ticari araç üretiminde önemli sorumluluklar üstlendik, mühendislik bilgi birikimimiz ile Ford dünyasında çok önemli bir konuma ulaştık. Otomotiv sanayinin dönüşümüne öncülük etmek üzere elektrikli araç yatırımlarımıza Türkiye’nin ilk ve tek şarj edilebilir ticari aracı Custom PHEV üretimi ile başlamıştık. Geçtiğimiz günlerde, Ford'un ilk tam elektrikli ticari aracı olan E-Transit'in üretim sorumluluğunu üstlenerek büyük bir başarıya imza attık. Şimdi de tamamı Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanan batarya montaj fabrikamızı kurmak için çalışmalara başladık. Böylece, Kocaeli Fabrikalarımızın Türkiye’de ilk ve tek entegre araç üretim tesisi olması yolunda önemli bir adım attık. Batarya adımımız ile yazılım mühendisliği yeteneklerimize bir yenisini ekliyoruz. Bu önemli yatırımla batarya montajının ötesinde donanım ve yazılımsal testleri de kendi mühendisliğimiz ile yerli olarak geliştiriyoruz. Dolayısıyla bu yatırım sadece Ford Otosan için değil, ülkemiz için bir kazanımdır. Bataryası dahil elektrikli araç üretiminin, geniş bir ekosistemde ülke ekonomisine ve yerli tedarikçiler dahil sanayimizin dünyada rekabet edebilmesine çok olumlu katkılarda bulunacağına inanıyorum" dedi.


"TÜRKİYE'YE YAPTIĞIMIZ YATIRIMLAR DEĞER KATIYOR"


Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü; "Gururla söyleyebiliriz ki, koşullar ne olursa olsun durmaksızın Türkiye’ye yaptığımız yatırımlarla değer katarken, otomotiv endüstrisinde hep ‘ilk’lere imza atmayı başardık. 60 yıllık yolculuğumuzda; toplamda 6 milyona yakın araç ürettik, tüm dünyaya ihraç ettik. Ar-Ge gücümüzle Türkiye'nin ilk yerli üretim motorundan, ITOY ödüllü kamyonuna varan birçok başarıya imza attık. Ticari araçta Avrupa’nın en büyük üretim üssü haline geldik. Binlerce aileye istihdam sağladık, sağlamaya devam ediyoruz Türkiye’de en çok yatırım yapan şirketlerden biriyiz, sadece son 10 yılda 2,5 milyar euro yatırım yaptık. Sadece biz değil, ülkemizdeki otomotiv ekosistemi, yan sanayi ve tedarikçilerimiz de bizimle birlikte büyüdü, globalleşti. Yerli üretim Transitlerimiz bugüne kadar dünya çapında milyonlarca müşteriye ulaştı, 2022’de de tam elektrikli ve yerli e-Transitlerimiz Avrupa yollarında olacak. Elektrikli araç yatırımlarımızla, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da önemli başarılara koşacağımıza eminim."


"TEDARİK SANAYİSİNİN ELEKTRİKLİ ARACA YÖNELİK ÜRETİMİ ARTMALI"


Haydar Yenigün, Otosan'ın üreteceği elektrikli ticari aracın yerlilik oranının ilk etapta içten yanmalı araçlara göre daha düşük olacağını belirtti.


Bu noktada, tedarik sanayisinde elektrikli araçlara yönelik üretim yapılması gerektiğini belirten Yenigün, "Son 10 yılda 2.5 milyar euro yatırım yaptık. Yerlilik oranımız hafif ticaride yüzde 71.8 ve ağır ticaride yüzde 79.4’e ulaştı. Fakat, elektrikli aracımızda bu oran ilk etapta daha düşük olacaktır. Tedarik sanayisinde elektrikli araçlara yönelik üretimin artmasıyla birlikte ise bu aracın da yerlilik oranı artar. Sadece batarya elektrikli aracın yüzde 70'ini oluşturuyor" dedi.

Öte yandan, Türkiye'de de elektrikli araçlar konusunda yavaş yavaş teşvik mekanizmalarının başladığını ifade eden Yenigün, elektrikli üretilecek otomobiller için uygulanan ÖTV teşvikinin yeterli olmadığına ve bunun ticari araç müşterilerini kapsamadığına dikkat çekti.

Yenigün, "Bu teşviklerin ticari araç müşterilerini de kapsayacak şekilde genişletilmesi lazım. Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) gerek diğer sivil toplum kuruluşlarıyla, gerek üniversitelerle gerek Ankara'daki kural koyucularla bu konuda yaptığı da bir çalışma var" açıklamasında bulundu.


"BATARYA PAKETİNİ TÜRK MÜHENDİSLER ÜRETECEK"


Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, kurulacak fabrikada pil hücrelerinin dışarıdan alınacağını, fakat batarya paketinin Türk mühendisler tarafından üretileceğini aktararak, yerli üreticileri de takibe aldıklarını bildirdi.

Yenigün, "Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ve Farasis arasındaki işbirliğini yakından takip ediyoruz. Yerli batarya üretimi konusunda önemli bir proje. Savunma sanayisine yönelik üretim yapan Aspilsan'ı da takip ediyoruz. Önümüzdeki dönemde, Türkiye'de daha fazla batarya yatırımı gerçekleşeceğini öngörüyoruz" dedi.

2022’de yılında tam elektrikli ve yerli e-Transitlerin Avrupa yollarında olacağını aktaran Yenigün, araçta 67 kWh 400 Volt lityum iyon pile yer verileceğini ve menzilin de 350 km olacağını bildirdi.
 




HABERİ PAYLAŞ

 
 
 


ÇOK TIKLANANLAR