Uyurken Kilo Vermenizi Sağlayan 9 Şey

Düzenli egzersiz yapmanın, kilo vermenin ve sağlıklı kalmanın en iyi yolu olduğuna eminiz. Ama her gün egzersiz yapıyor mıyız? Hayır. Peki her gün uyuyor muyuz? Evet. Öyleyse, uyurken kilo vermekten daha güzel bir şey olabilir mi?


Yatmadan Önce Protein Shake İçin
Yatağa gitmeden önce yaklaşık 30 gram protein shake için. Araştırma, vücudun dinlenirken yaktığı kalori miktarının artmasına yardımcı olduğunu kanıtlamıştır. Protein aynı zamanda kas onarımında da yardımcı olur ve daha fazla kas kütlesine sahip olursunuz, dinlendiğinizde daha fazla kalori yakarsınız.

Küçük Porsiyonlar Tüketin
Gece büyük yemek yemekten kaçının ve uyumadan hemen önce yapmayın. Derin uykuda, beynimiz bir büyüme hormonu yayar. Geceleri yemek yerseniz, büyüme hormonu, sisteminizdeki yiyeceği yakıt yerine yağ olarak depolar.

Alkolden Kaçının
Yatmaya yakın bir saatte alkol almak, vücudunuzun uyku sırasında alkolü metabolize etmesini sağlayarak, vücudun en fazla kalori yaktığı REM durumuna ulaşmanızı engeller. Akşam yemeği ile bir kadeh şarap tamam, ama yatmadan önce üç saat alkol içmeyi bırakmalısınız.

Kendinize Bir Uyku Saati Ayarlayın
Hepimiz en uygun uyku miktarının sağlığımız için çok önemli olduğunu, ancak yoğun programların, filmlerin ve cep telefonlarının sesinin uykumuzu bölebiliyor. Geceleri snoozing saatlerinin sağlıklı bir şekilde (7-8 saat) verilmesi vücudun daha fazla yağ yakmasına yardımcı olur. Amerikan Klinik Beslenme Çalışması, iyi dinlenmiş insanların daha az uykuya sahip olanlara göre yemekten sonra %20 daha fazla kalori yaktığını bulmuştur.

Yatmadan Önce Egzersiz Yapmaktan Kaçının
Egzersiz vücudumuzu uyandırır ve iyi bir gece uykusu elde etmeyi zorlaştırır. Egzersizlerini sabah yapmaya özen gösterin. Sabah egzersiz yapmak vücudunu uyandıracak ve bütün gün boyunca size enerji verecek. Ama eğer bir sebepten ötürü sabahları egzersiz yapamıyorsanız, yatmadan dört saatten az bir süre sonra yapmayın.

Yatak Odasındaki Tüm Elektronik Aletleri Kapatın.
Harvard Üniversitesi'nde yapılan araştırmalar, tabletler ve akıllı telefonlar tarafından yayılan kısa dalga boyu mavi ışığın vücudun uykuya yardımcı hormonu melatonin üretimini engellediğini buldu. Singapur merkezli araştırmacılar tarafından yürütülen bir başka çalışma, uzun saatler süren televizyon izlemenin, vücutta daha yüksek seviyelerde trigliseritlere (diyabetle alakalı) ve daha düşük adiponektin düzeylerine (yağ asitleri ve yağ asidi bozulmasını düzenleyen bir proteine) neden olduğunu bulmuştur.

Sıcaklığı Düşürün
Soğukta uyumak, vücudumuzda depolanan yağın yakılmasına yardımcı olan ve böylece bizi sıcak tutan BAT'ın (kahverengi adipoz dokuları) depolanmasının etkinliğini arttırır. Tıp dergisinde yayınlanan bir çalışma olan Diabetes, odalarda 66 derece sıcaklığa sahip kişilerin daha sıcak odalarda uyuyanlardan 75 kalori fazla yaktığını gösterdi.

Tamamen Karanlık Bir Ortamda Uyuyun
Tamamen karanlıkta uyumak, sadece iyi bir uykuya neden olmakla kalmayan melatonin hormonunu üretirken vücudunuza yardımcı olur. Journal of Pineal Research dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, kalori yakıcı mitokondri dolu kahverengi yağ üretimine de yardımcı olur.

Çıplak Uyuyun
Garip gelse de, çıplak uyumanın birçok faydası var. Vücudunuzu serin tutarak vücudun yağ yakma sürecini hızlandırır. Vücudunuzu uyurken soğuyan vücutta kalorilerin yanmasına yardımcı olan iyi yağları artırır.





ŞU AN BUNLAR TIKLANIYOR





Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X