Partnerinize Stresle Başa Çıkmasına Yardımcı Olmanın 4 Yolu

İkili başa çıkma araştırmaları partnerinize sağlayacağınız faydaları açığa çıkarıyor.

Partnerinize Stresle Başa Çıkmasına Yardımcı Olmanın 4 Yolu
Yayın Tarihi: 21.08.2019 11:42:00

İşler zorlaştığında, yanınızda olabilecek ve destek olabilecek birisinin olması çok güzel. Araştırmalara göre, partnerinizin bir şeyle başa çıkmasına yardımcı olmanın çok fazla faydası var. Bu bilgiyle beraber, partneriminizin stresle başa çıkmasına biz de yardımcı olabiliriz. 

İkili başa çıkma nedir? 
Partneriniz iş yerinde veya farklı bir durumda herhangi bir stres yaşarken, o konuda size stresli olduğunu söyleyebilir. Size stresli olduğunu söylediğinde yapılacak 3 şey vardır. Hiçbir şey yapmayabilirsiniz, stres altında olan birisiyle birlikte olduğunuz için bu durumdan rahatsızlık duyup siz de bunu stres haline getirebilirsiniz ya da ikili başa çıkma yöntemini kullanarak partnerinizle iletişimde olabilirsiniz. 

Bu senaryolardan en iyisi, iyi ve sağlıklı bir ilişki sürdürebilmek adına ikili başa çıkma yöntemi olacaktır. Birbirinizi dinleyerek, çözüm bulmak için beyin fırtınası yaparak, anlayış göstererek, eleştirici ya da kırıcı konuşmayarak, sorunu çözmek için yanında olduğunuzu belirterek, partnerinizin duygularını ifade etmesine izin vererek ve duruma farklı bir bakış açısı getirmeye çalışıp partnerinizin o yönden bakmasını sağlamaya çalışarak yardımcı olabilirsiniz. Böylelikle ilişkinizde iletişim kopukluğu olmaz ve birbirinizle paylaşabilmeyi sürdürmüş olursunuz. 


İkili başa çıkma yöntemini uygulayan çiftlerin kendilerini daha memnun hissedecekleri daha güçlü ve daha sağlıklı ilişkiler vardır. İkili başa çıkma yöntemi, ilişkide samimiyet yaratır, stres ve diğer olumsuz duyguları azaltır. İkili başa çıkma üzerine yapılan en son araştırmalar, ikili başa çıkmanın bu olumlu sonuçlarının birçok farklı kültür ve ülkeden gelen çiftler için de geçerli olduğunu bulmuştur. 

Peki bu konuda neler yapabiliriz?

1) Partneriniz stresliyken onun yanında olduğunuzu ve destek olduğunuzu gösterin. Stresliyken, hiçbir suçu olmadığı halde stresinizi partnerinizden çıkartmayın. Yaşadığınız stresi ilişkinizin üzerine yıkmayın. Partnerinizden uzaklaşmak yerine, desteğini isteyin ya da siz destek verin. Sözlü olarak rahatlatmaya çalışın, onun söylediklerini dinlemeye çalışın. Aynı zamanda davranışlarıyla da gösterdiklerini gözlemleyip anlamaya çalışın.

2) Birlikte beyin fırtınası yapın. Eleştirici olmayan bir şekilde, tüm seçenekleri konuşun. Herhangi bir beklentisi olmadan partneriniz sunduğunuz seçeneklerden birisini seçecektir. Sorunun üzerinden kendilerinin gelebileceğini ama sizin de her türlü yardım ederek yanında olduğunuzu belirtin.

3) Sorular sorun, dinleyin ve cesaretlendirin. Uygun bir şekilde, durumun alternatiflerini sunun. İletişim kurmak, çoğu zaman insanların içinde bulunduğu durumu farklı bir bakış açısından görerek daha farklı anlamalarına yardımcı olur. 

4) İkili başa çıkma yöntemi her zaman kolay olmayabilir. Partneriniz sizinle konuşmak istemediğini söyleyerek durumu kesip atabilir. Bu durumda siz de stres olmamaya çalışın. Size her türlü anlatabileceğini bilmesini sağlayın ve bu süreçte üzerine gitmemeye çalışın.

 



HABERİ PAYLAŞ