Toyota C-HR Test Sürüşü, Deneyimleme, İnceleme ve Yorumlarımız

Türkiye'nin ilk Hybrid otomobili olma özelliğini taşıyan, kaslı, güçlü ve yenilikçi tasarımıyla karşınızda Toyota C-HR

Toyota C-HR Test Sürüşü, Deneyimleme, İnceleme ve Yorumlarımız
Yayın Tarihi: 1.03.2018 18:30:00

Toyota C-HR modelini büyük bir keyifle deneyimledim ve bu güzel deneyimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum. 

Öncelikle uzun yazıma başlamadan önce belirtmek isterim ki defalarca test aracı kullanmış biri olarak C-HR'ı kullanmak çok büyük keyif verdi. Araç gerçekten abartmıyorum Türkiye ve İstanbul için tercih edilebilecek en iyi araçlardan biri. Hem görsel açıdan çok şık. Hem kaslı, sportif ve güçlü gözüküyor, hem de elektrikli motor yapısıyla trafikteyken inanılmaz sessiz ve yakıt yakmıyor. Çünkü belirli bir hızın altındayken elektrikli motor devrede oluyor.



Aracı deneyimlemek için aldık ve test çekimlerine başlamadan önce bir oto yıkamaya gittik. Oto yıkamadaki arkadaşlar gerçekten aracın başına toplandılar ve çalıştığına hiçbirini ikna edemedik. Hatta yıkama alına aracı götürecek arkadaş bizim götürmemizi rica etti. Çünkü aracın hiç ses çıkartmadan gidiyor olması nedense onu tedirgin etti :)

Ayrıca diğer ofis arkadaşlarımız, deneyimleme anında, fotoğraf çekerken aracın başına gelenler herkes aracı çok beğendi. Sessizliği, elektrikli olması ve kaslı görüntüsüyle tahminimizin üzerinde ilgi ile karşılaştık. Herkese araçla ilgili bilgi verdik ancak fiyat konusunda net bilgimiz olmadığı için Toyota bayilerine yönlendirdik :) Biraz reklam gibi oldu ama :)

TOYOTA C-HR OLDUKÇA DİKKAT ÇEKİCİ BİR TASARIMA SAHİP

Toyota'ya ilk baktığınızda çok yanına yaklaşmadan aracın sportif duruşu, güçlü ve kaslı yapısı dikkatinizi çekiyor. 



Ön görünümü kızgın bir bakışa sahip. Led gündüz farları ile aracın keskin bakışları var. Toyota logosunu bizim test ettiğimiz modelde mavi renkle yapmışlar. Mavi renk kullandığımız bu modelin Hybrid olduğunu gösteriyor. 



Bahsetmiş olduğum güçlü ve kaslı bir yapı için aracın tamponları ön plana çıkıyor. Araca bakıldığında tamponların tasarımı aracın kasları gibi duruyor. Araca güçlü, sportif ve şık bir imaj veriyor.  Kullandığımız araçta 18 inç çift renkli jant kullanılmış. 



Aracın ilginç taraflarından birisi de arka kapı. Sportif anlamda görüntüyü bozmamak için burada ilginç bir yöntem kullanılmış ve arka kapı kulları gizlenmiş. Böylece aracın sportif duruşundan ödün vermemek için mühendisler biraz kafa patlatmış. 



Dışarıdan bakıldığında aslında çok daha küçük görünen Toyota C-HR'ın arka koltuğuna oturduğunuzda ön diz mesafedeki oldukça normal. En azından benim için normal. Ben 180 boyunda 85 kilo biriyim. Aracı rahat pozisyonda kullanırken arka koltuğa geçtiğimde rahat olarak oturabildim. Ön diz mesafesi gayet iyi.
dezavantajlarından kaynaklı tavan alçak. Ayrıca arkada oturanlar için o kadar harika bir görüş açısı yok. Çünkü camlar biraz küçük ve dar kalmış.



Sportif duruşun gerekliliği olan tavan yüksekliği de bu araç için düşünülmüş ve çok yüksek yapılmasından kaçınılmış. Tabiki aracın kaslı, sportif ve şık duruşunun belki de azıcık dezavantajı denebilir bunun için.  Arka koltukta otururken tavan yüksekliği benim için yeterliydi ancak 190 cm boyunda birisinina arka koltukta oturması gerçekten zor olabilir.

C-HR'ların tam arkadan bakıldığındaki görüntüsü yine oldukça şık ve dinamik bir yapıya sahip.  Arkadan bakan birçok kişi aracı Civic Hatchback görüntüye sahip olduğunu söyledi. Belki de biraz benziyor. Ama sadece biraz.



Araçta arka tarafta bulunan spoyler tasarıma hava katmış. Ayrıca arka tampon görüntüsünün kaslı hali aracı güçlü bir yapıya ve görüntüye kavuşturmuş.

Aracın bagajı 377 litrelik yükleme hacmi var. Spetne varsa 300 litreye geriliyor bu değer.


MUTLAKA DENEYİMLENMESİ GEREKEN BİR ARAÇ

Toyota C-HR'ın içine girdiğinizde direkt olarak sürücü odaklı bir kokpit sizi karşılıyor. Hemen hemen herşey sürücüye dönük olarak tasarlanmış.



Kullandığımız Toyota C-HR'ın içerisinde aracı dolaşan bir mavi çizgi dikkatimizi çekti. Aslında sanırım sadece sportif versiyonda böyle bir kaplama kullanılmış.

Torpido ve üst bölümlerde yumuşak plastik kullanılmış. Aşağılar biraz daha sert plastik malzeme ile kaplı. Kapıların iç kısımları biraz kristalimsi elmas motifleriyle kaplı gibi. 



Aracın iç kısmında analog göstergeler var. Bunlardan birisi Hibrid gösterge. Tabiki bu araç elektrikli olduğu için devir saati yok.

Araçta 3 kollu direksiyon simiti var ve ele harika bir şekilde oturuyor. En çok sevdiğim şeylerden birisi direksiyon oldu. Kullanım sırasında sürücüye oldukça yüksek kontrol ve hakimiyet hissi veriyor. Ayrıca direksiyon üzerindeki düğmelerle birçok şey kontrol edilebiliyor.

Kullandığımız araç 1.8 motor, 98 beygir gücünde. Eğer aşırı performans beklentiniz varsa bu araç size göre değil peşinen söyleyim. Çünkü hem ivmelenmesi hem de toplam ulaştığı azami hız limiti performans tutkunlarının beklentisini karşılamayacak.

Gaza sonuna kadar yüklendiğimizde hem benzin hem de elektrikli motor devreye giriyor ve otomobil hızlanmaya başlıyor. Acan öyle sizi koltuğa falan yapıştırmıyor.

Ben hız tutkunu biri olmadığımdan dolayı benim için bu bir dezavantaj değil. Ancak siz yine de test sürüşünde şöyle bir basacağınız yere gidin ve performasına bakın. Ona göre karar verin.

ARACIN ARTISI ÇOK FAZLA!

Aslında aracın artısı o kadar fazlaki yukarıda belirtmiş olduğum küçük bir performans kaybını göze alabilirsiniz.

Örneğin İstanbul trafiğinde yol alırken özellikle yoğun dur kalklar yapılan Maslak - Zincirlikuyu trafiğinde neredeyse hiç yakıt yakmadan 1 saat yolda durmak inanın bu aracı almanız için en büyük sebeplerden birisi olabilir. En azından benim için öyle :) Ayrıca elektrikli motor çalışıyorken araçta neredeyse hiç ses yok. Aracın yalıtımı da o kadar iyi ki camlar kapalıyken dışarıdan da hiç ses gelmiyor.

DİKKATLER ÜZERİNİZDE

Görüntüsüyle ve şıklığıyla yolda fotoğraf çekimlerimizde de test çekimlerimizde herkes yanımıza geldi araçla ilgili bilgi istediler. Çok beğendiler ve fiyatını soranlar oldu. Gerçekten gittiğiniz her ortamda dikkatleri üzerinizde toplayacağınız bir araç.

ŞERİT TAKİP SİSTEMİ 10 NUMARA 5 YILDIZ

Daha önce kendi kendine park eden araç deneyimlemiştim ancak hiç şerit takip eden bir araç testi yapmamıştım. Toyota C-HR ile bunu deneyimleme fırsatım oldu. Gerçekten İstanbul'da düz çizilmiş bir şerit bulduğumda hemen bu özelliğini test ettim ve araç çok iyi çizgi takip ediyor. Çizgiden hafif çıkmaya başladığınız direksiyon kendi hareket ediyor ve sizi şerite yeniden sokuyor. İlginç ama gerçek :)  Ama takdir edersiniz ki İstanbul'un çizgilerine de çok güven olmaz :) Heran bir kazı çalışmasına denk gelebilirsiniz. Bu sebeple şerit takip özelliğini test ederken tüm gücü Toyota'ya teslim etmeyin. Adamlar aracı yapmış harika takip ediyor ancak bizim yolları yapanlar belki şeritleri yanlış çizmiş olabilir :)

Direksiyon kontrolü hep sizde olsun :)

SON OLARAK

Yazımın başında da belirtmiş olduğum gibi araç gerçekten Türkiye ve İstanbul şartlarını düşündüğümde alınabilecek en iyi araçlardan birisi. Eğer fırsatınız varsa bir gün bir haftasonu Cumartesi - Pazar veya hangi gün müsaitseniz gidin aracı yakından inceleyin, fiyatlarına bakın, test edin, test etmekten korkmayın.

Bu gün belki imkanlarınız yerinde olmayabilir. Veya bugün bir otomobil sahibi olmak istemiyor olabilirsiniz ancak gün gelir bir otomobil almak isterseniz o zaman elinizde harika bir alternatif olsun. 




HABERİ PAYLAŞ

 
 
 

ÇOK TIKLANANLAR