Hayatınızdan Stresi Atmanın 10 Sırrı

Stresi kontrol altına almak tamamen bizim elimizdedir. O zaman bugünden başlayıp, bu tavsiyelere kulak vererek stressiz yaşama adımınızı atın. İşte sizler için hazırladığımız stressiz yaşamın 10 sırrı.

Hayatınızdan Stresi Atmanın 10 Sırrı
Yayın Tarihi: 22.03.2018 15:55:00

Çevrenizdeki insanların yardımına ilk siz koşmayın.
Çevrenizdekilerin isteklerine cevap vermek sizin hakkınızda beklediğiniz gibi düşünmelerini sağlamaz. Her sorunda değil de belirli zamanlarda aranan kişi olmalısınız. Bu kendinizi daha iyi hissettirecektir. 

Mükemmelliyetçi olmayın.
Mükemmeli istemek sizi hem manevi olarak hemde fiziki olarak çok yorar. İstediğiniz bir işi sağlıklı olarak %75 yapmak, o işe varını yoğunu vererek kendinden vazgeçmekten kesinlikle daha iyidir. Ve unutmayın kimse ve hiçbirşey mükemmel değildir. Sizle olmak zorunda değilsiniz.



Bazı şeylere ''hayır'' demesini bilin.
İnsanlara hayır demek sizi bir süre üzebilir ama emin olun ki stresinizi azaltacaktır. Evet dediğimizde kendimizi çok sorumlu hisseder ve o işi harika yapmaya çalışırız. O yüzden hayır demeyi bilmek bir süre sonra evet dediğimiz işlerin verimini de artırır. 

Kendinize zaman yaratın.
Genellikle hayatın koşturmasına kapılıp kendimizi unutuyoruz. Belirli günlerde sevdiğiniz aktivitelere 1 saat ayırın. Yapamıyorsanızda ajanda ya da not tutup biryerlere asabilirsiniz. Spor yapabilir kitap okuyabilir hobilerinizle ilgilenebilirsiniz. Rutin hayatınıza aktiviteler eklemek motivasyonunuzu ve enerjinizi değiştirir.



Kendinizin en büyük dostu olun.
Yanlış birşey yaptığımızda ya da başımıza gelen olumsuzluklardan söz ederken, güzel durumları unutup kendimizi övmeyiz. Sürekli şikayet edip olumsuz olmak bizi birsüre sonra yıpratır ve çevremizdeki insanları kaybetmemize sebep olur. Kendinizi övün, sevin birsüre sonra dışardan gelen pozitif enerji ve mutluluk stresinizi azaltamaya yardımcı olacaktır. 

Yeri geldiğinde rahat olun.  
Her zaman her işi full disiplinle dört dörtlük yapmak zorunda değiliz. Bazende o işe rahat ve farklı açılardan bakabilmeliyiz. Zamana yaymalı daha relax olmalıyız. Böylelikle kendimizi hem fiziken hemde ruhen yormamış olur stresi bir nebze uzak tutarız.


Her zaman pozitif olun ve yaptığınız planlardan sapmamaya özen gösterin.
Ağzınızdan çıkan sözler yaptığınız davranışlar ve pozitif olmak başarıylada doğru orantılıdır. Planlarınızdan saptığınız zaman düzeninizde bozulur ve beklenmedik süprizlerle karşılaşabilirsiniz. Pozitif enerjik olun planlarınıza uyun o zaman stres sizin yanınızdan bile geçemez.



Belirli aralıklarla meditasyon yapın.
İşlerinize yaptığınız işe odaklanamadığınız zamanlarda meditasyon çok işe yarar. 20 dk boş sessiz bir odada kendinizi dinleyin ve zihninizi boşaltın. Bir işe başlamadan önce meditasyon yapmak o işteki başarınızı arttırır ve kendinizi iyi hissedersiniz.

Bilgi alanlarınızı çok geniş tutmayın.
Bir konuda en iyi olmak herşeyi biraz bilmekten daha iyidir. İnsanoğlu mereklıdır. Ve herşeyi bilmek ister. Birçok şeyi aynı anda öğrenmeye çalışır ve kendisini yorar. Buda bir süre sonra gerginliğe strese yol açabilir. Zamanınızı iyi planlamayı da unutmayın.

İşlerinizi öncelik sırasına koyun.
Acele işlerin üstesinden gelip, önemli işlere odaklanmak bize stressiz yaşama emin adımlarla götürür. Hepsini aynı anda bitiremeceğimiz için güzel bir planlamayla stressiz bir şekilde üstesinden gelebiliriz.





 

 




HABERİ PAYLAŞ

 
 
 

ÇOK TIKLANANLAR