Cumhurbaşkanlığı’ndan milyonlar için açıklama geldi! 3 Büyük müjde



Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Dijital Türkiye ve Bürokrasinin azaltılması 2020 yılı 2. Toplantısına katılmasıyla beraber ‘’ Çalışma hayatım’’, ‘’İkametgâhım’’ ve ‘’ Teşvik destek başvuru sistemi’’ ekranlarını hayata geçirileceğinin müjdesini verdi.



Yayın Tarihi: 27.06.2020 14:54:00

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Dijital Türkiye ve Bürokrasinin azaltılması 2020 yılı 2. Toplantısına katılmasıyla beraber ‘’ Çalışma hayatım’’, ‘’İkametgâhım’’ ve ‘’ Teşvik destek başvuru sistemi’’ ekranlarını hayata geçirileceğinin müjdesini verdi. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, "Çalışma Hayatım, ikametgâhım ve teşvik destek başvuru sistemi ekranlarını da hayata geçiriyoruz. Çalışma hayatım uygulaması ile vatandaşlarımızın iş arama, çalışmaya başlama, sigorta, emeklilik, sendika, mesleki yeterlilik gibi çalışma hayatını ilgilendiren tüm iş ve işlemleri tek bir ekranda sunacağız" ifadelerini kullandı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliği kapsamında günümüzde pek çok alanda birbirinden farklı gelişmeler sağlanmasıyla beraber ülkemizde şartların ne durumda olursa olsun duraksamadan vatandaşlarımız için en iyi hizmeti sunduğunu bildiren Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay tarafından açıklama geldi.  "Bunu sağlık, eğitim, adalet, ulaşım, altyapı ve dijital kamu hizmetleri başta olmak üzere tüm alanlarda bir kez daha görerek, emeklerimizin verdiği sonuçları bir anlamda test etmiş olduk. Dijital Türkiye Platformu'na toplam giriş sayısında geçtiğimiz yılın toplam giriş sayısı olan 1,2 milyar seviyesini 6 ay gibi bir sürede yakalamış durumdayız. Başka ifadeyle 2020'nin ilk yarısında vatandaşlarımızın Dijital Türkiye kullanımı yüzde 50 oranında artmıştır." İfadeleri kullanıldı.

Aynı zamanda korona virüs ile mücadele dönemi içerisinde vatandaşlarımızın hayatını
kolaylaştırabilecek pek çok yeni dijital hizmetleri uygulamaya başlayacaklarını bildirdi. Böylelikle yapılan bu konuşmanın ardından Oktay, "Pandemi Sosyal Destek Ön Başvurusu, e-Seyahat İzin Belgesi, işçilerin prim erteleme kapsam listesi ve seyahat" başta olmak üzere, gerekli olan sağlık belgelerinin salgın sürecinde yeni eklenen hizmetlerden en çok kullanılanlardan bazıları olduğunu bildirdi.

"KAMU HİZMETİ BAŞINA BELGE SAYISINI 0,31'E DÜŞÜRDÜK"

Bürokrasinin azaltılması ve vatandaşların işini kolaylaştırma yönünde çok önemli mesafe kat ettiklerini ve etmeye devam ettiklerini vurgulayan Fuat Oktay, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne geçiş ile vatandaşına sunduğu kamu hizmetlerinde 42 binden fazla belge isteyen devletteki bürokrasiyi azaltarak, 1000 belgenin altına indirmiş durumdayız. Hedefimiz bu sayıyı sıfıra indirmektir. Kamu hizmetlerinde belge değil beyanı yani vatandaşına güveni esas alan 'sıfır belge' politikamız doğrultusunda da Dijital Türkiye Portalı'ndan sunulan kamu hizmeti başına yaklaşık 4 olan belge sayısını, 2019 yıl sonu itibarıyla 0,31'e düşürdük. Şimdi bunu daha da aşağıya çekmeye çalışıyoruz. Dijital Türkiye'yi kullanan 16 yaş üzeri vatandaş sayımız 48,5 milyona ulaşmıştır."


Bugün Dijital Türkiye'de yeni bir döneme geçeceklerine işaret eden Oktay, "Bugüne kadar hizmetlerin dijital ortama alınmasını sağlayarak ilk aşamayı tamamladık. Şimdi bu hizmetlerin, daha hızlı, daha güvenilir ve kullanımı vatandaşımız açısından daha kolay olacak şekilde verilmesini sağlayacak, aynı zamanda yapılan işlemlerin performansının anlık olarak değerlendirilebileceği ve iyileştirmelerin yapılabileceği bir Dijital Türkiye Portalı için gerekli olan çalışmalara odaklanıyoruz." değerlendirmesini yaptı.

Oktay, 2020'de Dijital Türkiye çalışmalarındaki temel önceliklerden birinin vatandaşların, Dijital Türkiye Portalı üzerinden belli bir konuyla ilgili tüm hizmetlere tek bir sayfadan ve kolayca ulaşmasını sağlamak olduğunu kaydetti.

"ARAÇLARIM UYGULAMASINDAN YAKLAŞIK 5 MİLYON KİŞİ YARARLANDI"

Vatandaşların, haziran ayı başında açılan "Araçlarım" sayfasına giriş yaparak, taşıtlarıyla ilgili araç muayene bilgisi, vergi borcu, sigorta durumu, trafik cezası ve HGS geçişleriyle ilgili sorgulamaları tek bir ekrandan tamamlayabildiklerini anımsatan Oktay, "Şu ana kadar bu uygulamadan yaklaşık 5 milyon kişi yararlanmış durumda. Bu rakam, bu tür uygulamaların vatandaşlarımıza nasıl bir kolaylık sağladığının da net bir göstergesidir." dedi.
Aynı zamanda "Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi" ile sosyal yardım başvuru sürecinin çok kısa bir zaman dilimine indirildiğine işaret eden Oktay, şunları söyledi:

" 'Araçlarım', 'Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi' gibi uygulamaların benzerlerini diğer alanlara da taşıyoruz. 'Çalışma hayatım', 'İkametgâhım' ve 'Teşvik destek başvuru sistemi' ekranlarını da hayata geçiriyoruz. 'Çalışma hayatım' uygulaması ile vatandaşlarımızın iş arama, çalışmaya başlama, sigorta, emeklilik, sendika, mesleki yeterlilik gibi çalışma hayatını ilgilendiren tüm iş ve işlemleri tek bir ekranda sunacağız. 'İkametgahım' uygulaması ile elektrik, su, doğalgaz abonelikleri ile aile hekimi değiştirme ve öğrenci nakli gibi hizmetler de yine tek bir ekrandan sunulacak. 'Teşvik destek başvuru sistemi' ile işletmelerimiz tek bir ekrandan hem hangi teşvik veya desteğe başvurulabileceğini görecek hem de başvuru yapabilecek. Bu alanlarda ilgili kurumlarımız çalışmalarına başlamış durumda. En kısa sürede de devreye alacağız."