E-Devlet Üzerinden Abonelik İptalinde Tüketicileri Bekleyen Tehlikeler Nedir? Başvuruda Nelere Dikkat Edilmeli? Fazla Para Ödemeyin!
Dikkat! Fazla Para Ödemeyin! E-Devlet Üzerinden Abonelik İptalinde Tüketicileri Bekleyen Tehlikeler Ne? Başvuruda Nelere Dikkat Edilmeli? İşte ayrıntılar...
Tüketicilerin en büyük sorunlarından biri olan abonelik iptali, artık e-Devletten yapılabiliyor. Ancak kolaylık getiren bu hizmetten yararlanırken dikkat edilmemesi halinde bazı sorunlar da ortaya çıkabiliyor.
Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte vatandaşların hayatını kolaylaştıran hizmetlere imza atan e-devlet uygulaması sayesinde artık abonelik iptali çok daha kolay yapılabilecek. Ancak e-Devlet üzerinden yapılacak abonelik iptallerinde tüketicilerin çok dikkatli olmaları gerekiyor.
Vatandaşların e-devlet üzerinden yapacakları abonelik iptal başvurularında dikkat etmeleri gereken hususlar hakkında açıklama yapan Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, "Artık sabit veya mobil telefon hattı, internet hizmeti, kablo TV ve dijital Tv hizmetlerinin iptal başvurusu, bayiye gitmeden, yazılı dilekçe veya faks göndermeden e-Devlet üzerinden yapılabiliyor. Ancak bu hizmetin riskleri de olduğu unutulmamalıdır. Tüketicilerin, e-Devlet üzerinden abonelik iptali yaparken, iptal nedenini sağlam temellere dayandırması gerekiyor. Örnek olarak; tüketicinin 1 yıl taahhütlü aboneliği varken hiç bir gerekçe göstermeden 6 ay sonra abonelik iptali sağlarsa, sonra ki günlerde cayma bedeli olarak tüketicilere yüklü faturalar yansıtılabilir." diyerek tüketicileri uyardı.
ABONELİK SÖZLEŞME SÜRESİNE DİKKAT!
Abonelik iptallerinde sözleşme süresinin önemine dikkat çeken Altay, sözleşme süresi 1 yıldan fazla olan aboneliklerde tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman e-Devlet üzerinden feshetme hakkına sahip olduğunu belirtti.
Altay, süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmelerinde ise satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde tüketicilerin sözleşmeyi feshedebilğini, ancak e-Devlet üzerinden yapılacak sözleşme bitiş tarihinden önceki iptal için tüketicilerin cayma bedeli ödeyebileceğinin altını çizdi.
SOMUT NEDEN ABONELİK İPTALİNDE GEREKÇE SAYILIR
Diğer yandan elektronik haberleşmede yaşanan herhangi bir sorunun somut nedeni var ise bu durumun abonelik iptaline gerekçe olarak sunulabileceğini vurgulayan Altay, “Tüketicilerden geçmiş yıllarda, haklı gerekçe sunulsa dahi bazı firmaların ceza ve ek fatura yansıttığına dair şikâyetler aldık.” dedi.
HABERİ PAYLAŞ