İstanbul'un En İyi, En Popüler, En Çok Tercih Edilen Kolejleri



Her ebeveyn çocuğunun kaliteli okullarda okuyup, iyi bir eğitim alıp, başarılı olmalarını ister. Ebeveynlerin, çocuklarını düşündükleri kadar bizde onları düşündük ve kaliteli kolejleri sizler için sıraladık.



Yayın Tarihi: 2.11.2018 13:14:00

Ebeveynlerin işlerini kolaylaştırıp özel okul enleri hazırladık ve sizler için derledik. 

ÖZEL ÜSKÜDAR AMERİKAN LİSESİ 



Üsküdar Amerikan Kız Lisesi, 1876 yılında Bahçecik’te kuruldu. Okul bugün İzmir, Tarsus’taki Amerikan okulları ve Gaziantep’teki Amerikan Hastanesi gibi Sağlık ve Eğitim Vakfı yönetimi altındadır.  Üsküdar Amerikan Kız Lisesi, Bahçecik'ten Adapazarı’na; 1920'li yıllarının başında ise Bağlarbaşı’ndaki kampüse taşındı. Genç Türkiye Cumhuriyeti ile birlikte, Üsküdar Amerikan Kız Lisesi Bağlarbaşı kampüsünde çağdaş Türkiye’nin genç kızlarını yetiştirmeye başladı.

DOĞA KOLEJİ



‘Yaparak ve yaşayarak öğrenme’ felsefesiyle 2002 yılında 100 öğrenciyle yola çıkan Doğa Koleji, bugün öğrenci, kampüs ve istihdam sayısıyla dünyanın en büyük eğitim kurumları arasında ilk 5’te... 86 kampüsünde 55 bin öğrencisi ve 8 bin çalışanıyla büyümeye devam eden kolejin ön plana çıkan en önemli özelliklerinden biri; ‘doğa’, ‘uzay’, ‘dil’ ve “bilim” gibi alanlarda konsept okullar oluşturması ve bu modellerin patentlerini Amerika’dan Brunei’ye kadar birçok ülkeye vermesi. Diğeri ise Apple, Oxford Üniversitesi, Pearson gibi dünya devleriyle yaptığı, çoğunlukla sektörde ilk kez hayata geçirilen uluslararası işbirlikleri.

ÖZEL AMERİKAN ROBERT LİSESİ 



İstanbul Amerikan Robert Lisesi veya eski ismiyle Robert Koleji, Osmanlı İmparatorluğu bünyesinde “Amerikan usulü” eğitim vermek amacıyla 1863’de İstanbul’da kurulmuş olan okuldur. Halen Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, yabancı dilde (İngilizce) eğitim yapan özel bir eğitim kurumu olarak hizmet vermektedir. Karma eğitim veren, hem gündüzlü hem yatılı öğrencileri olan Robert Lisesi’nin, eğitim süresi hazırlık dahil beş yıldır. Okul öğretmelerinin ve yöneticilerinin % 50’si Türk, % 32’si Amerikalı, % 8’i İngiliz, % 10’u da farklı milletlerdendir.

İTALYAN LİSESİ 



Özel İtalyan Lisesi I.M.I., Türkiye’de İtalyan okulunun temsilcisidir. Okul, genç İtalyan ve Türk öğrencilerinin kişilik oluşumları ile Avrupa ve dünya vatandaşı olmaları yönünde çalışır. Bu amaçla, ortak değerler ve farklı olana saygı çerçevesinde, gerek Türk, gerekse İtalyan kültürleri aracılığıyla yürütülen eğitim-öğretim faaliyetleri gerçeklikle bağdaşmış geniş bir vizyon kazandırma yönünde yapılmaktadır. Özel İtalyan Lisesi’nin eğitim modeli her iki kültürün pedagojik yapısına cevap verecek şekilde düzenlenmiş olup yeniliklere özel bir önem göstermektedir. Nitekim, İtalyan Lisesi, İtalyan pedagojisi geleneği ile uyumlu, İtalyan okulunun insani-bilimsel değerleri üzerine kurulmuş olup aynı zamanda Türk eğitim sisteminin Fen-Matematik programını da uygulamaktadır. 

ÖZEL SAINTE PULCHERIE FRANSIZ LİSESİ




15  Haziran 1846'da Şefkat Rahibeleri (Fransızca: les sœurs de la Congrégation Filles de la Charité) tarafından kurulmuş, Saint-Vincent de Paul isimli okul ilk defa eğitim öğretime kapılarını açmıştır. Taksim'de Fransız Konsolosluğu'nun yakınında, Fransız Hastanesi'nin bulunduğu binada faaliyete geçti. Okulun kurulmasından 7 sene sonra öğrencilerin gürültüsü, hastaları rahatsız ettiğinden, bir yer değişikliği söz konusu oldu. 1884 yılında okul yine hastaneye ait olan bir başka binaya taşındı. Okul ardından Rahipler Beyoğlu Bursa sokağı 33 numaraya taşındı. I. Dünya Savaşı'nın başlamasıyla 1914 yılında rahibeler gider ve Bursa sokağındaki bina harap olur. O yıl 554 kız öğrenciden ve 15 rahibeden oluşan bir kadro mevcuttur. Rahibeler savaş bittikten 1 yıl sonra geri döner. Bıraktıkları hiçbir şey yerinde değildir. Lazarist rahiplerin o bölgeye çok yakın bir erkek ortaokulları vardı. 1890'da İtalyan Cizvit papazları tarafından bir bina inşa edilmişti. Lazarist rahipleri bu binayı rahibelere tahsis ettiler ve savaştan sonra çok zor şartlarda da olsa eğitim-öğretim faaliyeti tekrar başladı. O dönemde 5 rahibe vardı. Okulda 630 öğrenci bulunuyordu, ancak rahibe sayısı bu öğrenci mevcudu için yeterli değildi.
 
VEHBİ KOÇ VAKFI KOÇ ÖZEL LİSESİ



Farklı kültürlerden gelen akademik eğitim sistemi, çift-dilli eğitiminin kazandırmış olduğu evrensel bakış açısıyla Özel Tuzla Vehbi Koç Vakfı Koç Lisesi , akademik standartlar açısından eğitim sistemini devamlı geliştirmektedir. 12. sınıfa kadar tüm öğrencilerinin kişisel ve sosyal niteliklerini geliştirerek, kendilerine güvenen, ahlaklı, lider nitelikli ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Özel Tuzla Vehbi Koç Vakfı Koç Lisesi 'nde toplamda 2135 öğrenci bulunmaktadır. Lise bölümünde ise öğrenci sayısı 959 dur. Özel Tuzla Vehbi Koç Vakfı Koç Lisesi 'nde alanında uzman toplam 307 öğretmen bulunmaktadır bunların 67 si yabancı dil öğretmendir. Özel Tuzla Vehbi Koç Vakfı Koç Lisesi öğrencilerinin bedensel ve sportif etkinlikleri geliştirebilmeleri için gereken bilgi ve becerileri edinmiş, bedensel olarak sağlıklı ve zinde, serbest zamanlarını verimli bir şekilde değerlendirmeyi bilen, öğrendiklerini kişisel gelişiminde ve yaşantısında olumlu olarak kullanan bireyler olmaları için okul içerisinde Atletizm, Futbol, Voleybol, Basketbol, Masa Tenisi, Yüzme ve Tenis alanları sağlamıştır.Bu branşların yanında öğrencileri Eskrim, Okçuluk, Ritmik Jimnastik, Kayak & Snowboard branşlarında yarışmalara katılmalarını sağlamaktadır.

ÖZEL BAHÇEŞEHİR LİSESİ



Özel Bahçeşehir Koleji Anadolu Lisesi Dünya 'nın önde gelen ülkelerinde uygulanmaya başlayan eğitim anlayışının Türkiye’de öncülüğünü yaparken Dünya eğitim sektörüne de örnek olan eğitim modelleri uygulamaktadır. Özel Bahçeşehir Koleji Anadolu Lisesi 'nde uygulanan STEM sistemi uygulanmaktadır. Bu sistem fen, teknoloji ,mühendislik ve matematik derslerinden oluşmaktadır. Özel Bahçeşehir Koleji Anadolu Lisesi 'nde STEM eğitimi 10 yıldır uygulamakta ve öğrencilerin elde ettiği akademik başarılar, gerçekleştirdikleri projeler, ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettikleri başarılar ile uygulanmakta olan eğitiminin doğru bir uygulama olduğunu ve başarılı sonuçlar alındığını göstermektedir.

İSTEK ÖZEL KEMAL ATATÜRK ANADOLU LİSESİ



Eğitim Programımız Değişim ve yeniliği ana ilkesi olarak kabul eden İSTEK Kemal Atatürk Anadolu Lisesi etik değerlerinden ve Atatürk ilkelerinden ödün vermeden, her yıl bir önceki yıldan daha ileri gitmeyi hedefleyen bir eğitim programı yürütür. Aydın fikirli, özverili, öğrenmeye açık yönetim ve eğitim kadromuzla; uyguladığımız programlarla, sahip olduğumuz teknolojik ve fizik...

ÖZEL SANKT GEORG AVUSTURYA LİSESİ



Okula adını veren ve geçmişi 1300'lere uzanan, St.Georg Kilisesi'nin de içinde bulunduğu, bina kompleksi 1882 yılı Kasım ayında imzalanan bir anlaşma ile satın alınmış ve Almanca konuşan Katolik çocuklar için bir ilkokul ve yetimhane olarak bugünkü binasında hizmet vermeye başlamıştır. Avusturya'daki "Lazaristen ve Barmherzige Schwestern" adlı dini kuruluşların yönetimindeki okul, sonradan orta ve lise kısımları da ilave edilerek, 1913 yılında ilk lise mezunlarını vermiştir.

ÖZEL ÇEVRE KOLEJİ



Çevre Koleji Erenköy’deki kampüsünde 24.500 metrekare kapalı, 4000 açık alanda, 300’e yakın deneyimli kadrosu ve 1500’ü aşkın öğrencisiyle yaklaşık 20 yıldan bu yana Eğitim-Öğretim faaliyetlerine devam etmektedir. Teknolojiyi yakından takip eden kurumumuzda ‘Yaparak ve yaşayarak öğrenme’ kuramı temel alınır ve bir çok ders uygulamalı olarak özel laboratuvarlarda gerçekleştirilir. Akademik başarının yanında spor, kültür ve sanat alanlarındaki gelişime de önem veren Çevre Koleji sahip olduğu fiziksel olanakları ile öğrencilerini her alanda besleme ve donatma gayretindedir. Fizik Laboratuvarı, Kimya Laboratuvarı, Biyoloji Laboratuvarı, 3D Laboratuvar, Matematik ve Bilgisayar Laboratuvarı, Seramik, Resim ve Müzik Atölyeleri ile donatılmış okulumuzda öğrencilerimiz her kademede teoriyi pratikle destekleme fırsatına sahiptir. Erenköy yerleşkesindeki Çevre Spor Kulübü; yüzme havuzu, kapalı spor salonu, fitness ve pilates salonları ile öğrencilerinin yanında her yaştan üyesine de sağlıklı yaşam konusunda rehber olmaktadır.