Karşınızda Ferrari Portofino



Beklenmedik bir hamleyle tanıtılan Portofino, 812 Superfast ve GTC4Lusso’dan ortak izler taşıyor.



Yayın Tarihi: 29.08.2017 21:31:00

Geri sayımına devam ettiğimiz Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda “olağan şüpheliler” kategorisindeki beklenen modeller bir bir kendisini göstermeye devam ederken, Maranello’dan gelen sürpriz hamleyle organizasyona yeni bir yıldız dahil oldu. Beklenmedik bir şekilde California T‘ye veda eden Ferrari, Portofino ile sekiz silindirli ürün gamına başka bir oyuncuyu dahil ediyor. Teknik detaylarıyla makyaj niteliğinde değişimlere sahip olan Portofino, turbo motorların en büyük problemlerinden olan “lag” için ekstra bir önlemle kuşatılmış bir şekilde asfalta çıkacak.



Portofino’da kullanılan güç ünitesine baktığımızda diğer modellerden de alışık olduğumuz 3.9 litre hacimli twin-turbo V8 motor karşımıza çıkıyor. Yapılan küçük iyileştirmelerle 590 beygir güç ve 760 Nm tork (3.000-5.200 devir aralığında) üretir hale gelen bu motorla 0’dan 100’e hızlanmasını 3,5 saniyede tamamladığı açıklanan araç saatte maksimum 320 kilometre gibi alışık olduğumuz Ferrari limitlerinde geziniyor. Motorda elden geçirilen bölümleri incelediğimizdeyse; pistonların ve pistonları krankla bağlayan kolların tamamen değiştiğini görüyoruz. Ferrari mühendisleri turbo lag’ın önüne geçmek ve sınıfının en iyi gaz tepkisi vermek adınaysa tek parça egzoz sistemine ve değişken zamanlama yönetimine yer veriyor. Tüm bu elemanlar bir araya gelince de ortaya Kaliforniya’dan daha güçlü olmasına rağmen çok daha verimli bir otomobil çıkıyor. Tamamıyla yeni alüminyum şasisi ve altyapısıyla da California’dan ayrılan Portofino’da Ferrari’nin üçüncü nesil elektronik diferansiyel kilidi, elektronik direksiyon ve süspansiyonlar bu bölümde üzerinde durulan parçalar arasında.


 
Kimliğiyle California’ya göre bir adım daha önde olan Portofino’nun tasarımında 812 Superfast ve GTC4Lusso ile harmanlanmış izleri görüyoruz. Bu ikilinin birleşimiyle agresif kimlik ortaya koyan araçta hardtop bölümü standart olarak sunuluyor. İçerisinde de California’dan daha teknolojik ve günümüz ihtiyaçlarını karşılar bir yapının kullanıldığı Portofino’da, 812’de kullanılan direksiyon ve GTC4Lusso’da kullanılan multimedya ekran birebir şekilde aktarılmış.