Volkswagen 70 Yıllık Logosunu Değiştirme Kararı Aldı



''Dieselgate Skandalı'' sonrası hem saygınlık hem de finansal açıdan sarsıntıya uğrayan Volkswagen toparlanma sürecine girdi. Marka logosu da dahil olmak üzere köklü değişikler olacak.



Yayın Tarihi: 19.04.2018 14:01:00

Dünya devi Volkswagen'in kuruluşundan bu yana aynı olan ancak 2012 yılında çok küçük bir değişime uğrayan logo artık tamamen değişebilir. Henüz bu değişimin nasıl olacağı ile ilgili kesin bir bilgi bulunmazken, Volkswagen'in Pazarlama Direktörü Jochen Sengpiehl'den önemli ipuçları geldi.

Logonun yenilenmesinin arkasındaki temel amacın Volkswagen'i elektrikli araçlara yoğunlaşma sürecinde ''daha renkli'' bir hale getirmek olduğunu söyleyen Sengpiehl, bu şekilde markanın ''fazla Alman'' görünümü ile kaybettiği duygusal bağların yeniden yaratılmak isteneceğini söyledi.

Markanın önceki yıllara göre kötüye gittiğine dikkat çeken Sengpiehl, bunda tek sorumlunun dizel skandalı olmadığını, aynı zamanda ''fazla Alman'' görüntüsünün tüketicilerle marka arasındaki duygusal bağları zedelediğini belirtti.

Geçtiğimiz hafta Matthias Müller'in yerine gelen yeni CEO Herbert Diess ile hız kazanması beklenen değişim sürecinde Volkswagen, 2020'ye kadar yapacağı elektrikli model atılımı ve imaj tazeleme için ayırdığı 20 milyar Euro'luk bütçenin önemli bir kısmını kurumsal iletişim bölümleri ve reklam ajanslarına ayıracağa benziyor.