Marka Sensin

Marka Sensin
Yayın Tarihi: 20.03.2018 13:43:00
Bana en çok sorulan konu, kişisel markanın ne olduğu ve nasıl yapıldığı sorusudur. Kişisel marka sizsiniz.

Kişisel markanız; kişiliğiniz, bilinirliğiniz, uzmanlığınız, becerileriniz, yetenekleriniz, güçlü yönleriniz, zayıf yönleriniz ve değerlerinizin (inanç ve prensipler) toplam bir özetidir. Yaptığı iş ne olursa olsun herkesin dışarıya yansıttığı bir marka algısı vardır. Farkında olarak veya olmayarak… Bu algınızı yönetirken kendinizi bir ürün gibi düşünüp öyle yönetmelisiniz.

Marka kimliğinizi oluşturma sürecinde yapacağınız ilk iş güçlü ve zayıf yönlerinizi tespit etmek, sonrasında hedef kitlenizi belirledikten sonra marka kimliğiniz üzerine düşünmeye başlamaktır. Rakiplerinizden farklılaşmak ve marka yolunda atacağınız adımlar için önce kendinizi çok iyi tanımalısınız.

Danışanlarımın çoğu işini çok iyi yaptıklarını söyler. Buna karşılık “Evet, çok iyi yapıyorsun ama seni diğerlerinden ayıran özellik nedir” diye sorduğumda duraksıyor. Çok iyi bir oyuncu, avukat, doktor, yönetici vb. olabilirsin ama bu işi senin gibi çok iyi yapan diğerlerinden nasıl sıyrılacaksın? Bu konudaki planın ne?

Zeki Müren sadece eşsiz bir sesi olduğu için mi bir markadır? Hayır. Giyimi, duruşu, konuşması ve yaşam tarzı ile fark yaratmıştır ve hepsi bir bütündür. Ünlü bir sanatçı olmanın dışında, yaratıcılığını ortaya koymuş ve bir marka olmuştur.

Yetenekli olmak, işinizi iyi yapmak, çalışmak elbette çok önemli ama şöyle düşünün. Diyelim ki siz çamaşır yıkamada çok başarılı bir deterjansınız hatta diğerlerinden üstünsünüz. Bu yeterli mi? Hayır. Bu deterjanı kim alacak? Onlara kendinizi anlatmanız için reklam yapmanız lazım. Markette gördüklerinde almalarını tetikleyecek bir ambalajınız... Diğer deterjanlardan farkınızı ortaya koyacak bir söyleminiz… Bütün bunları yaparken dürüst olmalısınız. Ürününüzü deneyen insanlar gerçekten vadettiğiniz deneyimi yaşamalı yani yüzde yüz leke çıkarır derseniz ve ürünüz leke çıkarmıyorsa ambalaj, reklam geçici bir söhret yakalatır ama siz marka olamazsınız.

Kişisel marka olabilmeniz ya da bir marka değeri yaratabilmeniz için sahip olduğunuz bilgi ve uzmanlığınızın diğer insanlar tarafından bilinip, deneyimlenmiş ve teyit edilmiş olmasını sağlamanız gerekir.

İşte bunu sağlamak için harcayacağınız emek ve zaman da sizin Kişisel Markalaşma Süreciniz olacaktır.

Bu süreç biraz uzun ve meşakkatli olabilir. Ama güzel haber; bu süreç ne kadar uzun ya da sonucu ne olursa olsun, yaşadıklarınız sizin için güzel bir yolculuk ve deneyim olacaktır.

PAYLAŞ

 
 
 
 



YAZARIN SON YAZILARI


TÜM YAZARLAR



YAZARIN EN ÇOK OKUNAN YAZILARI