Sosyal Medyada Olmak

Sosyal Medyada Olmak
Yayın Tarihi: 21.02.2018 13:04:00

Hafta sonları sahilde koşmayı ya da yürüyüş yapmayı çok severim. Sonrasında bir fincan kahve benim ödülümdür. Yine güzel bir pazar kahvemi almış yudumlarken yan masadaki iki gence bağıra çağıra konuştukları için kulak misafiri oldum.

Sanırım biri oyuncu olmak istiyor; ufak tefek rollerle başlamış. Arkadaşı ona öğütler veriyor. “Bak Hakan, sen sosyal medyada her yerde olmalısın. Hergün bolca ileti paylaş. En çok tıklanan etiketlerin hepsini kullan. Mesela gündemle ilgili paylaşımlarda bulunun, çok takipçisi olanlara laf at, onları kızdır. Oradan takipçi kazan…” Bu tavsiyelerle arkadaşı, Hakan’a aslında kötülük yaptığının farkında bile değil.

Sosyal medyada hesap açmak paylaşımlarda bulunmak, en fazla 5 dakikanızı alır. Ama yanlış attığınız adımı dijital ayak izinizden silmek o kadar kolay değildir. O yüzden sosyal medyada var olmadan önce şu soruların yanıtını kendinize vererek hareket edin:

-Ben kimim?

-İnsanlara ne mesaj vermek istiyorum?

-Hedefim ne?

-Bu hedefe nasıl ilerleyebilirim?

Bu soruları cevaplayın ve bir sosyal medya pazarlama stratejiniz olsun. Bu konuda bana en çok sorulan soruları size ışık tutması için paylaşıyorum.

Tüm sosyal medya sitelerinde olmalı mıyım?

Hayır, böyle bir şart yok. Aktif kullanmadığınız ve hedefinize hizmet etmeyen bir hesabın olmasına gerek yok.

Profilimde nelere dikkat etmem gerek?

Kullanacağınız isim, kendi adınız ve soyadınız olmalı. Özel bir iş yapıyor ve farklı bir isim kullanıyor da olabilirsiniz elbette. (Ürün-hizmet adı) Kullandığınız her hesapta farklı takma isimler yerine her yerde aynı isim kullanın.

Profil fotoğrafı olarak başkalarının veya görsel bankasının fotoğrafı değil kendi fotoğrafınızı ve işinizi anlatan fotoğrafları kullanın. Belki profesyonel fotoğraf çektirip onu kullanmayı düşünebilirsiniz.

Mutlaka bir eposta iletişim adresiniz yazmalı. Bu da ad-soyadı veya adınınız baş harfi-soyadı şeklinde olmalı. İşiniz ve sizin isminizle alakası olmayan adresleri kullanmayın.

Neler paylaşmalıyım?

Hedef kitlenize uygun paylaşımlarda bulunmak çok önemli. Fikir vermesi açısında ülkemizden, dünyadan, sizinle aynı işi yapan rakiplerinizin sosyal medya hesaplarını inceleyebilirsiniz. Yazım kurallarına dikkat ederek, özenli yazmalı. Doğru yerde, doğru paylaşımlar yapmalı. Örneğin paylaşımda bulunacağınız yer iş yaşamına ait bir platform ise orada özel hayatınız, yediğiniz, içtiğiniz paylaşımlar yerine işinizle ilgili makale, fotoğraf vs paylaşmak uygun olacaktır. Sosyal medyada gördüğünüz her bilginin yüzde yüz doğru ya da güncel olduğunu düşünmeyin. Mutlaka bunu araştırıp öğrenerek paylaşımda bulunun.

Nasıl yönetmeliyim?

Uzun aralıklarla ya da çok fazla paylaşımda bulunmayın. Sadece kendi paylaşımlarınıza yer vermeyin. Takip ettiğiniz arkadaşlarınızın iletilerini de paylaşarak etkileşimde bulunun.

Alakalı alakasız, çok fazla etiket kullanımından kaçının.

Her paylaşımınıza olumlu yorum beklemeyin. Sizi kızdıran, üzen mesajlara hemen öfkeyle yanıt vermeyin.

Kendinizi olmadığınız biri gibi göstermeye çalışmayın. Samimi ve dürüst olun.

Arkanızda güzel dijital ayak izleri bırakmanız dileğiyle…


PAYLAŞ

 
 
 
 



YAZARIN SON YAZILARI


TÜM YAZARLAR



YAZARIN EN ÇOK OKUNAN YAZILARI


Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X