Sosyal Medya Günahları

Sosyal Medya Günahları
Yayın Tarihi: 25.05.2018 15:01:00
Göz önünde bir iş yapıyor ve sosyal medyayı aktif kullanıyorsanız plansız, programsız, rüzgar nereden eserse o yönde paylaşımlar yapamazsınız. Daha doğrusu tabii yaparsınız ama sonuçlarına katlanırsınız.

Dijital ortamda kriz durumu herkesin başına gelir ama sizin hem böyle bir durumda hem de krizi önlemek için neler yapmanız gerektiğini bilmeniz çok önemli. Sahibini zora sokan paylaşımlardan bu aralar gözüme takılan birçok örnek var:
Halen profil resmine kartvizit logosu koyanlar, yazım kurallarını hiçe sayan anlaşılmaz paylaşımlar, sosyal ağlar üzerinden hiç tanımadığı birine gereksiz samimiyet içeren “mrb”, “slm”, “nber canım” lı ifadeler (cevap bile vermek istemiyorum bunlara), dürtme, el sallama...
Bir de şu gruplara dahil etme konusu var ki insanlar isyan etmekte haklı. Düşünsenize eline hiç örgü almamış, alma ihtimali bile olmayan beni örgü grubuna eklemişler. Hiç gitmediğiniz bir şehrin hemşeri grubuna dahil edilmişsiniz. Bir de bir ürün/hizmet için grup kurup oradan müşteri çekme beklentisi var ki eğer hizmet alacağım varsa da almam.

Geçenlerde Instagram’da gördüğüm bir reklam, kaş yapayım derken göz çıkarmaya yönelik bir örnekti. Anladığım kadarıyla mide küçültme ameliyatı ile ilgili bir genel cerrahın reklamıydı. Altındaki  cümle de şöyle: “Aşırı obez kişilerde ameliyatsız iyileşme oranı maalesef % 1’in bile altındadır.” Benim merak ettiğim, gerçekten böyle bir bilimsel araştırma var mıdır? Eğer bu doğruysa bile “Her doğru her yerde söylenmez.” atasözünden yola çıkarak böyle bir reklam altında söylenir mi? Bu reklam beni rahatsız etti. Obezite hastalığım olsa doktora inat zayıflar, sonra da ona yazarım; artık bu oran yüzde 1 değil 2 diye! Şaka bir yana bu tarz şeyler bende hep ters tepmiştir.

Sosyal medyada sıkça yapılan hatalardan biri de hızla akan içerikleri tam anlamadan beğenip yorum yapmak. Bazen öyle garip şeyler oluyor ki gerçek olmayan ya da eski bir habere yorum yapıyoruz. Geçen gün Facebook anılar kısmında bir arkadaşım 3 yıl önce vefat eden annesinin doğum günü fotoğrafını paylaşmış, altına “Seni özlüyorum anne.” diye yazmıştı. Şöyle bir yorum geldi: “Daha nice yaşlara”. Anlamadan etmeden beğeni ve yorum yapılan bunun gibi birçok paylaşım var. Bu sosyal medya kazaları size ve dolayısıyla kişisel markanıza zarar veriyor.
Peki ne yapmak lazım? Bir medya planı yaparak işe başlayabilirsiniz. Ne paylaşacağınız en azından genel hatları ile belli olsun. Herkesin yazdığını beğeneceğim veya yorum bırakacağım diye acele etmeyin. Paylaşımları dikkatle okuyun. Tereddütte kalırsanız profesyonel destek alın veya en azından bir şey paylaşmadan önce bir arkadaşınıza sorup fikrini alın.

Beğenenleriniz bol olsun.
 

PAYLAŞ

 
 
 
 



YAZARIN SON YAZILARI


TÜM YAZARLAR



YAZARIN EN ÇOK OKUNAN YAZILARI