14 Sağlıklı Atıştırmalık

Sağlıklı atıştırmalıkları hayatınıza sokmanın vakti geldi. Kaslarınızı büyütmek veya yağ yağmak istediğinizde, yeterince ve doğru yemekler yemelisiniz. Sağlıklı atıştırmalıkları hayatınıza soktuğunuzda, sağlıksız, bol şekerli ve yağlı atıştırmalıkları yemek aklınıza bile gelmeyecek.


Fındık Ezmesi
Öncelikle düşük karbonhidratlı atıştırmalıklarla başlayalım.

Tek kullanımlık fındık ezmesi paketleri sağlıklı beslenme açısından oldukça lezzetli ve portatif bir seçenektir.

E vitamini açısından oldukça zengindir. Vücutta oluşturduğu enerji ile cinsel gücü arttırır.

Kan şekerini dengede tutar.

Eklenmiş şekeri en az olan paketleri tercih edin.

Kereviz
Kereviz yüzde 95 oranında su içerir ve bu özellikte onu mükemmel bir düşük karbonhidratlı aperatif yapıyor.

Bir sap kereviz yaklaşık 10 kalori içerirken, bir bardak dolusu dilimlenmiş kerevizde 16 kalori vardır. 

Kemikleri güçlendiren iyi bir A,C ve K vitamini kaynağıdır.

Yapısında potasyum, sodyum, kalsiyum ve manganez gibi çok çeşitli mineraller vardır.

Kerevizi fındık yağıyla doldurun ve salataya ekleyin.

Kabuklu Antep Fıstığı
Antep fıstığı protein, sağlıklı yağ, lif ve B vitaminleri ile doldurulur. 100 gram Antep fıstığı vücudun günlük protein, vitamin B1 ve fosfor ihtiyacının yüzde 35''ini karşılar.

Günde 10-12 adet yenilen iç Antep fıstığı, vücudunuzun günlük yağ ihtiyacını karşılıyor.

Antep fıstığında kolestrol yoktur. Antep fıstığı ayrıca, kandaki kolesterol seviyesini düşürür. 

İyi bir antioksidan kaynağıdır. Erkeklerde cinsel isteği arttırır.

Kabuklu olanını satın alırsanız, kabuklarını açarken sizi yavaşlatır, böylece fazla yememiş olursunuz.

Karışık Kuruyemiş
Fıstık, kaju fıstığı ve badem gibi fındıklar, diyetinize daha fazla protein ve sağlıklı doymamış yağ ekler.

Bütün kuruyemişlere parça başı olarak baktığımızda hemen hemen aynı kaloriye sahipler ve herhangi bir diyete eklendiği zaman gayet sağlıklı besinlerdir.

En düşük kalorili kuruyemişler sırasıyla 160 kaloriyle badem daha sonra yer fıstığı ve antep fıstığıdır.

Kuruyemişlerin sahip olduğu Omega 3 ve protein sizi bütün gün tokmuşsunuz gibi hissettirecek ve iştahınızı bastıracaktır. 

Ceviz
Cevizler, karbonhidrat bakımından çok düşüktür.

Omega-3 yağ asitleri, iyot ve selenyum bakımından yüksektir. 

Günlük 4-5 tane ceviz tüketimi kolesterolü düşürür. İyi kolesterol seviyesini yükseltir ve kötü kolesterol yükselmesine engel olur.

Cevizler ayrıca vücudunuza enerji kazandıran bir mineral olan bakır verir.

Kuru Meyve
Yüksek Lifli Atıştırmalıklara gelelim. 

Kurutulmuş meyve tatlı atıştırmalık için iyi bir seçim olabilir.

Kurutulmuş meyveler, daha yoğun bir tat ve daha çok lif demek olduğundan özellikle diyet yapanlar için iyi bir fırsattır.

Kurutulmuş meyvelerin raf ömrü daha uzundur ve taze meyve ile karşılaştırıldığında daha yüksek C vitamini ve polifenol içermektedir.

Doğal şeker size enerji verir, ancak lif sizi çok hızlı bir şekilde vurmasına engel olur.

Kuru meyvelerden özellikle, kuru erik çok miktarda antioksidan içerir.

Kayısı
Kayısı lezzetli, aynı zamanda düşük şekerli bir meyvedir.

Her meyvede yaklaşık 4 gram şeker vardır.

Turuncu sebzeler ve kayısı gibi meyveler, beyniniz için iyi bir antioksidan olan beta-karoten bakımından zengindir.

Çilek
Çileklerin tadı tatlıdır, ancak tüm meyvelerdeki en az şekere sahiptir, çilek başına 4 gramdır.

Çileğin 100 gramında 37 kalori bulunur.

Çilekler aynı zamanda sağlıklı kalmamıza yardımcı olan C vitamini kaynağıdır.

Kabak çekirdeği
Bir de yüksek proteinli atıştırmalıkları inceleyelim.

Kabak çekirdeği, paket başına 7 gram protein içerir, bu da oldukça iyi bir rakamdır.

Kabak çekirdeklerinde hiç şeker yoktur.

Bakır, çinko, magnezyum açısından çok zengindir.

Haşlanmış Yumurta
Yumurtalar kas yapmanıza yardımcı olmak için BCAA(branched chain aminoasit) bakımından zengindir.

A, D, B1, B2, B6, B12, E ve K vitaminlerini içerir.

Tek bir yumurtanın içerisinde 5-6 gram protein bulunmaktadır

Omega-3 yönünden zenginleştirilmiş olan yumurtalar beyninizin sağlığı için de olumlu bir etkiye sahiptir.

Sade Yoğurt
Sıvıyı süzerek yapılan sade yoğurt, potasyum, fosfor, iyot, çinko, B5 vitamini açısından zengindir.

Günde bir kase yoğurt yemek, spor yaptıktan sonra daha hızlı toparlanmanızı sağlar.

Yoğurt, bağırsak dostu bakterilerin üretimini ve kemik yapımını güçlenmesini sağlayan kalsiyum yönünden, oldukça zengin bir besindir. 

Yoğurtta sağlığınız için yararlı bakteriler vardır.

Dil Peyniri
Dil peyniri, daha fazla protein ve kalsiyum elde etmek için kolay bir yoldur .

Yağı azaltılmış versiyonlar daha az kaloriye sahiptir.

Tam yağlı dil peyniri kas kütlesini arttırmak için daha idealdir.

Bitter Çikolata
Son olarak diğer besleyici atıştırmalıklara da bir göz atalım.

Bitter çikolata sağlığınız için oldukça iyi bir atıştırmalıktır.

En az yüzde 60 oranında kakaolu çikolata, sütlü çikolatadan daha az şekere ve daha yoğun bir tada sahiptir.

Bitter çikolatanın yoğun tadı sayesinde hem fazla miktarda çikolata tüketmemiş olursunuz, hem de az miktarla tatminkar olursunuz.

Domates Suyu
Portakal suyunu seviyorsanız, portakal suyunun yarısı miktarında şekere sahip olan domates suyunu denemelisiniz.

A ve C vitaminleri açısından oldukça iyidir.

İçeriğindeki düşük sodyum ve yüksek lif sayesinde vücudunuz zayıf düşmez ve daha az açlık hissedersiniz.

Vücudunuz, ihtiyaç duyduğu besinleri ve kalori miktarını domates suyu ile karşılayarak zayıflamanıza yardımcı olur.


POPÜLER GALERİLER




ŞU AN BUNLAR TIKLANIYOR