Spor Salonu Hakkında Mutlaka Bilmeniz Gereken Çok Önemli 21 Altın Kural

Spor salonuna ilk girdiğinizde büyük bir kargaşayla karşılaşırsınız. Son maratona koşan bir koşucu, ağırlık kaldıran bir halterci ve jimnastikçi kadınlar. Hangisine katılırsın? Yoksa kendi grubunu mu kurarsın? Terlemeye hazır ol.


Doğru Yer
Ağırlıkları aldığınız yere bırakın. Sizden sonra gelen insanlarda rahatlıkla çalışabilsin. Bunu yapmayanları da uyarın. 

Diyet Programı
Düzenli bir şekilde yemeniz gereken diyet programınız olsun. Sporun %85'i diyettir diyebilirim. Diğer geriye kalan %15'lik dilim ise spordur. Beslenme yoksa sporun hiçbir anlamı yoktur.

Deodorant
Ter kokusuna engel olabilecek deodorantın hafif kokmasına özen gösterin. 
 

Dinlenin
Spora kendinizi fazla kaptıranlara gelsin. Eğer dinlenmeniz gerekiyorsa kısa da olsa ara verin.

Hareketleri Doğru Yapma
Özellikle ağırlık kaldırırken vücudunuzun doğru bir pozisyonda olması gerekiyor. Eğer bu kuralları uygulamazsanız diz ve sırt ağrılarınız ortaya çıkar.

Egonu Yen
 Fazla kilolu olman veya aşırı zayıf olman sadece sizin probleminiz. Başkalarının ne düşündüğünü önemsemeyiniz. Dinlemeyin, zaman kaybetmeyin ve harekete geçin.
 

Hırs
Her şeyin başında azim ve hırs var. Yılmadan, bıkmadan ve sıkılmadan devam ederseniz. İstediğiniz ve hayalinizde ki vücuda kavuşucaksınız.
 

Takviye Ürünler Kullanmayın
İhtiyacınız olan enerjiyi doğal besinlerden tüketmeye çalışın. Hazır satılan takviye ürünleri kullanmamanız daha sağlıklı bir seçim olucaktır.
 

Isınma Hareketleri
 Direk ağır hareketlerle başlamanız sakatlanmalara yol açabilir. Isınma herketleriyle başlayan daha düşük tempolu hareketlerle başlamanız vücudunuz içinde daha iyi olacaktır.
 

Klima
Aman dikkat! Klimalar böyle size çarpar. Terledikten sonra, terinizi havuyla temizleyiniz. Klimanın yüksek seviyede olması durumunda hasta olabilir hatta sakatlanabilirsiniz.
 

Müzik
Sizi motive edecek müzikler dinleyin. Müziğin hızıyla manken gibi oluşan vücudunuza daha da bir hayran kalırsınız. Hayran olan kişi tek sizde olmazsınız.
 

Rutine Bağlanmama
Sürekli, devamlı aynı hareketleri yapmak yerine sizi sıkmayacak daha farklı hareketler denemelisiniz.

Sadık Kalmak
Antreman programına sadık kalın. Düzenli bir şekilde beslenin ve sporunuzu aksatmayın. Aksi takdirde o güzel ve ihtişamlı vücutları hayalinizde görürsünüz.

Sakin Olun
Birden vücudunuza ağır baskı uygulamayın. Her şeyi üst üste yapmaktan kaçının. Sakin ve programlı çalışın.

Salon Seçimi
Hijyen açısından temiz, havalandırması olan, ekipmanlarının yeterliliği, eğitimli antrenörler önemlidir.

Sohbet
 Her şeyin fazla zarar olduğu gibi sohbet etmeninde öyledir. Kafanızı dağıtmak için arkadaşlarınızla sohbet etmek isteyebilirsiniz ama zamanınızı boşa öldürmeyin. Sohbet ettiğinizde, henüz ısınmakta olan veya ısınmış vücudunuzun tekrar soğuması anlamına geliyor. Bu da sakatlanma ihtimalinizi artırır.
 

Spor Aletlerini Terli Bırakmak
Spor aletlerini kullanıktan sonra havluyla veya kuru bezle temizleyin. Terli olan aletleri salon görevlisine söyleyin. Ter nedeniyle bazı hastalıkların size de bulaşabilir. Bu durumu göz önünde bulundurun.

Telefon
Spor esnasında birine mesaj atmak veyahut aramak mı? Canınıza susamışsınız siz belli. 

Uygun Kıyafetler
Rahatsız giyisilerden ve ayakkabılardan uzak durun. Spor yapmanın en temel koşullarından biride rahat olmaktır. Çok pahalı ayakkabı olması ayağınıza uygun olduğu anlamına gelmez. Doğru ve rahat kombinler giymelisiniz.
 

Yardım
Spor salonunda kendi başınıza bir şey yapmaktansa, iyi ve profesyonel bir eğitmenden yardım almanız sizin açınızdan daha doğru olur. Yağ, kas ve kemik ölçümüde yaptırın. Bu kısmı es geçmemelisiniz. Yağ oranı, vücut su miktarı, kaslılık oranını ancak bu testlerle anlayabilirsiniz.

Yemek Yemeyi Kesme
Spora başlamadan en az 2 saat önce yemek yeme işinizin son bulması gerekmektedir.





ŞU AN BUNLAR TIKLANIYOR





Size daha iyi hizmet verebilmemiz için sitemizde çerezler kullanılmaktadır. Giriş yaptığınız andan itibaren çerez kullanımını kabul etmiş sayılacaksınız.  Detaylı bilgi için tıklayın...
 X